A Malajziában meglátogatott helyek közül az egyik kedvencem a hangulatos kisvárosnak, Georgetown-nak otthont adó szigetecske volt. Itt egy igazi, hátizsákos turistákra belőtt hostelben laktam, ebből adódóan időnként más utazókkal, de azért többnyire egyedül vagy néhány frissen megismert helyivel jártam be a környéket. A városka egy darabja a Világörökség részét képzi, ennek megfelelően valóban nagyon szép. Az ezt bizonyító fotókban azonban – valamint azokban a feljegyzésekben, amelyek az itteni élményeket leíró blogposzt vázlatául szolgáltak volna - most sajnos kizárólag egy indonéz telefontolvaj gyönyörködhet, ahogy azt az előző bejegyzés végén említettem. De azért íme néhány megmaradt kép:
(a fotók továbbra is nagyíthatóak klikkeléssel)
|
Ez még az angoloké volt. |
|
A város szélén fekvő parkban rengeteg majom él, ide telepítik azokat a példányokat is, amelyek az erdőirtások során elveszítik az otthonukat. |
|
Ők a sárga üdítőt szeretik. |
|
Ismét meglátogattam jó néhány templomot. |
|
Errefelé a legtöbb templom Buddhista |
|
A kedvencem a ló farkába kapaszkodva utazó figura. |
|
Buddha nagy, Dávid kicsi. |
|
Kevéssé EU-kompatibilis, viszont igen gyakori szimbólum errefelé. (Az ágai azért legalább a másik irányba állnak.) |
|
Egész hadseregnyi van belőlük. |
|
Sajnos a képen nem látszik, de a kolostor területén a sok Buddha szobor mellett rengeteg Miki Egér és egyéb Walt Disney figura szobor is volt. Rendes, kőből faragott. Nem sikerült kiderítenem, hogy miért. |
|
Az oszlop anyagába faragott "valódi 3D"-s faragások meggyőzőek voltak. |
|
Bocsi a belógó növényekért |
|
Kilátás a kolostor tornyából |
|
Kolléga |
És hogy azért ne legyen túl unalmas a bejegyzés, hozzácsapom egyből az Érdekességek rovatot is:
- Malajziában az iszlám törvényei benne foglaltatnak az állami jogrendben, viszont csak a muzulmán vallásúakra vonatkoznak. Ebből adódóan egy csomó jogszabály nem mindenkire vonatkozik. Ha például a rendőr sörözésen kap egy társaságot a sarki kocsmában, akkor a muzulmán vallásúakat megbünteti, míg a keresztények, az indiai származású hinduk illetve a sintoista kínaiak békésen iszogathatnak tovább, nekik ér. Csalni nem nagyon lehet, a személyiben rögzítve van az állampolgár vallása. Ráadásul a rendszer csak muszlim irányba átjárható: egy keresztény vagy egy kínai bármikor felcsaphat muzulmánnak, visszafelé viszont nem működik a történet. Vegyes házasságok esetén szintén a muzulmán a kötelezően követendő vallás, olyannyira, hogy addig össze sem házasodhatnak, amíg a nem muszlim fél át nem tért. Így aztán az utódok szabad sörözését nem könnyű biztosítani. Nyilván erre vezethető vissza, hogy igen kevés a vegyes házasság.
- A "Where are you from?" kérdésre adott válaszom hallatán annak ellenére is igen kevés malájnak derengett fel bármi, hogy kb. a második naptól kezdve - mikor meguntam a hallgatni a mindenki által nagyon eredetinek és egyben kötelezően elsütendőnek vélt Hungry - Hungary poént - a kérdést rendszerint a saját nyelvükön válaszoltam meg. A teljesen ködös tekinteteket látván ilyenkor mindig türelmesen elmagyaráztam, hogy hát izé, Európa, ott van például Németország is, satöbbi. Mindössze egyszer jöttem zavarba egy pillanatra: éppen bele akartam kezdeni a taxisofőr bácsi szokásos kérdésére adandó szokásos válaszomba, amikor a "Magyarország" szó hallatán hirtelen felragyogott az arca, és közölte, hogy tudja ő jól, hogy hol van az az ország, ott van Csehszlovákia mellett, na ugye? Hirtelen nem tudtam, hogy mit mondjak, azt mégsem válaszolhattam, hogy "Hát, régen ott volt."
- Hosszan tűnődtem, hogy vajon mi vehette rá azt az ifjú párt, akiket a Georgetown-i temetőben láttam, hogy ott, sírhalmok és kripták társaságában készíttessék el az esküvői fotóikat. Már épp sikerült kidolgoznom egy sor egészen remek (és természetesen külön-külön is életképes) teóriát, mint például sírig tartó hűség, tiszteletadás valamely rég elhunyt ős emlékének, a maláj lakáshelyzet drasztikus romlása (a kripták egész jó állapotban voltak), emlékezés az első találkozásra, amely egy temetésen volt, beteges vonzódás a halottak iránt mint közös hobbi, stb., amikor is a kísérőm felvilágosított, hogy gyakorlatilag minden újdonsült házaspár ide jön el fotózkodni, mivel ez a város legszebb, legzöldebb "parkja".
- Gyerekkorom óta érdekelt, hogy a világnak azokon a pontjain, amelyek a nálunk használatos térképeken valamelyik sarokban helyezkednek el, világtérkép készítésekor vajon ugyanúgy terítik-e ki a a föld gömbfelszínét, mint mi. (Na jó, kicsit kevésbé tudományosan: az van-e középen illetve a széleken, mint nálunk.) Végre megkaptam a választ:
|
Világnézet |
- Az oké, hogy egész Malajziában baloldali közlekedés van,
(ahogy Délkelet-Ázsia többi részén is,) de akkor a buszpályaudvarokat is érdemes lenne úgy tervezni, hogy az buszok ajtajai a peronok felé essenek.
|
Persze lehet, hogy a pályaudvar tervezője a terv törzsanyagát egy jobboldali közlekedésre belőtt ország - például Bulgária - valamelyik pályaudvarának terveit készítő szakemberrel folytatott közös munkából merítette. |
Ezek után nem vagyok meglepve, hogy azt sem tudják, melyik jármű micsoda.
|
Na, most melyik? |
Néhány további kép:
|
Kizárólag nők által igénybe vehető vonatkocsi. Ezúton tiltakozom a diszkrimináció ellen. |
|
Az egyik meglátogatott hindu templomban szabadon lófrálnak az ott lakó, állítólag halálos-mérges viperák.. Ketrec vagy egyéb fölösleges védőizé nincs, de adekvát felirat igyekszik felhívni az arra tévedő turisták figyelmét
a veszély komolyságára. |
|
A buddhás feliratok óta ezeken különösebben nem lepődöm meg. |
|
Miss Pesta - ez valami falusi ladyboy szépségverseny lehet? |
|
Ez nem vicces, csak szép: az esküvői tál közepén található írásjel - sajnos nem pontosan emlékszem -"házasság"-ot vagy "esküvő"-t jelent. Számomra meglepő volt, hogy egyes kínai betűk milyen egzakt képként ábrázolják a jelentésüket.. |